Статті

Статті про бухгалтерський облік та автоматизовану систему управління підприємством (бухгалтерську програму) "Дебет Плюс"

Щодо особливостей бухгалтерського обліку та фінансової звітності ЗОЗ–КНП засобами програмного комплексу «Дебет Плюс»

Комплексна автоматизації бухобліку за допомогою програми «Дебет Плюс» — це можливість вести весь облік в одній програмі з готовими типовими налаштуваннями проводок, документів та звітів.

У програмі «Дебет Плюс» представлені галузеві звіти для закладів охорони здоров’я.

Облік лікарських засобів та медичних виробів

Відповідно до п. 3 Наказу МОЗ України від 2 червня 2016 року № 509 керівники структурних підрозділів з питань охорони здоров’я ОДА та КМДА, закладів охорони здоров’я, що належать до сфери управління МОЗ України, мають забезпечувати щотижневе оновлення на офіційних webсайтах інформації:

Комплексний облік і звітність для ЗОЗ–КНП або «Не фінпланом єдиним»

Комплексна автоматизації бухобліку за допомогою програми «Дебет Плюс» — це можливість вести весь облік в одній програмі з готовими типовими налаштуваннями проводок, документів та звітів.

Основним документом планування роботи ЗОЗ-КНП є Фінансовий план підприємства. Як передбачено ст. 75 ГК, річний фінансовий план підприємства затверджується до 1 вересня року, що передує плановому. Зазвичай до 1 червня необхідно подати проект фінансового плану до уповноваженого органу.

Програма для бухгалтерії ЗОЗ–КНП: складний вибір у непростий час

Вибрати програму для бухгалтерії завжди непросто, а зробити такий вибір при постійній зміні законодавства — взагалі стає складно. І питання не тільки у функціоналі та ціні програм, які представлені на вітчизняному ринку продуктів для автоматизації роботи підприємств, а ще й у всіляких вимогах чи заборонах, які встановлені на законодавчому рівні.

Регістри бухгалтерського обліку реорганізованих ЗОЗ–КНП. Меморіальні ордери чи Журнали?

Згідно з «Законом про бухоблік» підприємство самостійно обирає форму бухгалтерського обліку як певну систему регістрів обліку, порядку і способу реєстрації та узагальнення інформації в них із додержанням єдиних установлених засад. Відповідно реорганізовані КНП постають перед вибором: продовжувати використовувати меморіальні ордери (Порядок № 755, затверджений наказом Мінфіну України від 08.09.2017 року) чи перейти на журнально-ордерну систему (Методичні рекомендації № 356, затверджені наказом Мінфіну України від 29.12.2000 року).

Дебет Плюс – програма автоматизації бухгалтерського обліку та фінансової звітності для закладів охорони здоров’я або Як швидко перейти на новий план рахунків

У ході медичної реформи заклади охорони здоров’я (ЗОЗ) змінюють свій статус із бюджетних установ на комунальні некомерційні установи (КНП). Таке перетворення сприяє збільшенню господарської та фінансової автономії, сприяє формуванню у них стимулів для поліпшення якості медичного обслуговування населення. І головне — перетворення ЗОЗ на КНП запобігає можливому надмірному податковому навантаженню на комунальні ЗОЗ, що у свою чергу унеможливлює їх банкрутство і скорочення існуючої мережі закладів.

Наразі ці зміни торкнулися не тільки первинної ланки — центрів первинної медико-санітарної допомоги (ЦПМСД), а й вторинної ланки медицини. Всі вони із бюджетних установ перетворюються на КНП. Звичайно, це надає ряд переваг для ЗОЗ:

Облік податків у КНП за допомогою програми «Дебет Плюс»

Програма комплексного бухгалтерського обліку «Дебет Плюс» допоможе обліковувати податки та звітувати про них до контролюючих органів. Серед таких обов’язкових податків можна виділити: ПДФО та військовий збір (звітність за формою № 1ДФ), ЄСВ (звіт з ЄСВ), ПДВ. Зупинимося коротко на кожному із них.

Облік ПДВ

На всі підприємства та установи поширюються норми Податкового Кодексу України (ПКУ) щодо реєстрації платником ПДВ. Відповідно до п. 181.1 ПКУ особа зобов’язана зареєструватися платником ПДВ у разі перевищення граничного обсягу постачання — 1 млн грн. При цьому за тим же п. 181.1 ПКУ обсяг постачання беруть за останні 12 календарних місяців. В інших випадках можлива добровільна реєстрація платником ПДВ. Усе це стосується і КНП.

До розрахунку мільйонного обсягу в КНП потрапляють такі операції:

Автоматизація фінансової та казначейської звітності в КНП за допомогою програми «Дебет Плюс»

Після реорганізації комунальних некомерційних підприємств (КНП) змінилася не тільки їхня назва, а й з’явилися нові особливості ведення бухгалтерського обліку та формування звітності.

Тепер КНП можуть мати кілька джерел фінансування:

  • бюджетні кошти;
  • кошти юридичних та фізичних осіб;
  • кошти, отримані за договорами з органами місцевого самоврядування та іншими ЗОЗ.

Виникла необхідність чітко розділяти ці надходження і відповідно звітувати за кожним видом надходження. Фінансова звітність подається органам, до сфери управління яких належать підприємства, трудовим колективам, власникам (засновникам) відповідно до установчих документів, а також згідно із законодавством – іншим органам та користувачам, зокрема, органам Держстату.

Тобто, у разі отримання бюджетних коштів потрібно подавати звітність до органів Державної казначейської служби та розпоряднику бюджетних коштів. У разі ж отримання коштів з інших джерел – звітувати до ДФС та Держстату.

Нарахування та виплата заробітної плати засобами програми «Дебет Плюс»

Ми вже писали про зміни, що торкнулися закладів охорони здоров’я, зокрема центрів первинної медико-санітарної допомоги (ЦПМСД), які із бюджетних установ стали комунальними некомерційними підприємствами (КНП). При постійних змінах у законодавстві виникає потреба оперативного реагування на них. Найоптимальнішим вибором у такій ситуації стане програма для бухгалтерського і фінансового обліку, нарахування заробітної плати та роботи з казначейськими програмами в установах медичного напряму.

Облік заробітної плати є однією з найоб’ємніших і важливих ділянок будь-якої установи. Сучасні інформаційні технології дозволяють звести до мінімуму щоденну рутину бухгалтера. Комп’ютерні програми дозволяють не тільки швидко й масово створювати документи, а й передавати їх до контролюючих органів.

Програма «Дебет Плюс» дає змогу повністю автоматизувати нарахування та виплату заробітної плати – від створення тарифікації, з урахуванням особливостей преміювання медичних працівників, до експорту в банк платіжної відомості на виплату заробітної плати.

Дебет Плюс – програма для бухгалтерського і фінансового обліку, нарахування заробітної плати та роботи з казначейськими програмами для КНП

Для українського бухгалтера вже стало нормою використовувати у своїй повсякденній роботі різноманітні програми, в першу чергу для здачі звітності. Та перш ніж цю звітність здати, потрібно проробити колосальну роботу по узагальненню та систематизації всієї первинної документації. Ось тут на допомогу й приходять системи автоматизації комплексного обліку.

За останнє десятиліття, коли автоматизація почала набувати шалених масштабів, на вітчизняному ринку з’являлися і зникали різноманітні програми для ведення бухобліку на підприємствах різних галузей народного господарства. Деякі із цих програм швидко й гнучко реагували на зміни в законодавстві, деяким це так і не вдалося.

Щорічна обов'язкова інвентаризація активів та зобов'язань

Сторінки

Підписатися на RSS - Статті