Новини

ЯК ПОЄДНУВАТИ РОБОТУ ТА НАВЧАННЯ: ПОРАДИ ДЛЯ БУХГАЛТЕРА

Щорічно 11 вересня починається міжнародний Тиждень освіти дорослих, що проходить під егідою ЮНЕСКО більше, ніж у пятидесяти країнах світу. Метою проведення заходів є привернення уваги громадськості до тези про те, що навчатися ніколи не пізно. Розвинені європейські країни подають дані, які свідчать, що до освітнього процесу залучено 40-50% дорослого населення, що проживає в цих державах, і це є дуже високим показником. Сьогодні все більше  людей приймають та втілюють в життя ідею самоосвіти, отримання другої освіти, або навчання з метою зміни професійного напрямку – ці тенденції диктує сучасний ринок праці, мотивуючи зростати та розвиватися. Неможливо залишатися на тому ж рівні, який був отриманий фахівцем при закінченні певного навчального закладу: для того, щоб залишатися конкурентноздатним, бухгалтер має вдосконалювати свої професійні та особисті якості.

Завдяки сучасним технологіям ми маємо великий вибір навчальних програм, курсів, семінарів в режимі онлайн, а також електронних ресурсів, що дають змогу як підвищити кваліфікаційний рівень вже обраного фаху, так і повністю або частково його змінити.  Бухгалтерський облік – важливий та непростий предмет, і ті, хто дійсно любить свою справу, удосконалюють свої знання та навички постійно.

Приймаючи рішення про початок певного проекту, варто зібрати всю необхідну інформацію не лише про предмет чи суть справи, а й про те, яким чином відбуватиметься процес його втілення у реальне життя. Починаючи навчання паралельно з основною роботою, варто проаналізувати, які об'єми ресурсів часу, сил, фінансів вам потрібно буде витратити, а також обдумати, що може допомогти вам на шляху отримання нових знань при збільшеному навантаженні. Адже зазвичай бухгалтерові, що вирішив набувати нових навичок, потрібно продовжувати якісно і повноцінно виконувати обов'язки на своїй посаді, підтримувати сімейні та інші близькі стосунки, вирішувати побутові справи, і все це може вимагати значного напруження та витрат часу і сил.

Чим же можна допомогти собі в такий період, щоб не зіткнутись з вигорянням, хаосом в професійному та особистому житті, та дійти до кінця, не полишивши навчання і досягнувши запланованого на старті?

1. Сформулюйте для себе вашу мету.

Починаючи будь-яке навчання, варто чітко окреслити ціль, до якої ви прагнете. Навіщо вам витрачати такий дорогоцінний час на отримання нових знань? Що допоможе змінити у вашому житті опанування цього конкретного курсу або програми? Ви претендуєте на кращу посаду? Хочете перейти в іншу компанію, з вищим рівнем заробітної плати? Плануєте розвинути відповідні якості для того, щоб практикувати їх у спілкуванні в вашому професійному та особистому житті? А, можливо, це навчання відкриє для вас двері у зовсім іншу галузь з новим фаховим напрямком? Так чи інакше, чітке розуміння мети ваших дій допоможе вам не здатися в моменти, коли це здаватиметься тяжким або якщо вам раптом захочеться покинути цю справу на півдорозі.

2. Не нехтуйте плануванням.

Ті з нас, хто знайомий з основними принципами тайм-менеджементу, добре знають, наскільки значущим є планування справ у щоденному житті. Список завдань, які ми маємо кожного дня тримати в голові, часто є дійсно вражаючим.  Робота, сімя, соціальні звязки, спорт, громадська або волонтерська діяльність вимагають від нас чималих витрат часу та зусиль, а якщо додати до цього переліку ще й регулярне навчання, що передбачає опрацювання нової інформації, виконання домашніх завдань та необхідності суміщувати всі ці процеси з основною роботою, ваш мозок може бути дійсно перевантаженим. А половина із запланованого не встигне втиснутися в 24 години.

Для того, щоб не потонути у хаосі справ, сьогодні просто необхідне мудре планування свого часу, і ми маємо змогу використовувати для цього різні інструменти: комусь простіше всього записати перелік пунктів на день в паперовий щоденник за чашкою ранкової кави, хтось використає для цього розумний застосунок, або тезово накидає план на тиждень. Яким би чином ви не створювали ваш список задач, як би ви не розписували ваші плани:  детально або більш узагальнено, варто притримуватись основних принципів: визначте свої пріоритети, врахуйте ваші біоритми та робочий графік, підходьте до планування реалістично та не ставте собі занадто суворих дедлайнів. Адже ваша мета – не загнати себе в певні рамки, а допомогти собі систематизувати перелік тих справ, що потребують вирішення, і, врешті-решт, будь-який план завжди можна скоригувати під нові виклики та нові умови.

3. «Як зїсти слона?» - «Тільки по частинах»

Працюючи над будь-якою задачею, не варто дивитися на неї, як на непідйомну гору. Так,  деякі завдання дійсно можуть лякати, особливо якщо об'єм роботи є значним, а період отримання знань – довготривалим. Проте, якби ми думали в деталях про те, скільки часу або сил нам вартуватиме отримати другу освіту, виростити дитину, переїхати до іншої країни або побудувати кар'єру в престижній компанії, і наш погляд був прикутий лише до складності і тривалості цих процесів, ми б ніколи не наважились на ці зміни у своєму житті.  Найлогічнішим підходом до будь-якого складного завдання є спроба розбити цей процес на невеликі шматочки, які вам під силу виконати прямо зараз, і досягати вашої маленької мети для цього конкретного моменту. Вам тяжко навчатися чотири роки підряд, поєднуючи це ще й з основною роботою? Так, але ви зможете сісти і виконати домашнє завдання саме на одну певну тему і саме сьогодні ввечері.

Не дивіться на всю гору одразу. Розберіть її по камінчикам. І «слон» буде освоєний вами в потрібний час.

4.Якщо у вас є змога – практикуйте те, чому навчаєтесь.

Ви поглиблюєте професійні знання за вашим фахом? Ви зможете намагатися практикувати їх вже сьогодні. Ви проходите психологічні тренінги, вивчаєте бізнес-програми, або намагаєтесь освоїти новий для вас напрямок? Шукайте можливості для втілення в життя цих  знань та тренуйте ваші нові вміння вже сьогодні. Це допоможе у вашій професійній діяльності, поглиблюватиме ваші особистісні якості та дасть змогу бачити маленькі результати вашого навчання, що, в  свою чергу,  мотивуватиме вас триматися поставленої мети більш твердо та цілеспрямовано.

5. Працюєте? Працюйте продуктивно.

Буває, що одне і те ж завдання ви можете виконати і за 20 хвилин, і за дві години. Ви можете бути більш або менш сконцентрованим, використати час більш або менш ефективно,  і результат, якого необхідно досягти,  в одному випадку може бути отриманий швидко, а в іншому – надміру довго.

Умови, в яких ви працюєте, вміння дисциплінувати себе, ваше самопочуття, фактори, що сприяють або заважають концентрації на процесі, який виконується,  – все це впливатиме на продуктивність ваших дій. Вивчайте себе, шукайте власну мотивацію, змінюйте ваше мислення та підходи до справи, і – працюєте ви чи навчаєтесь – намагайтесь досягнути максимальної результативності.

6. Прибирайте «викрадачів часу».

Всім нам відома ситуація, коли, зайшовши відповісти на одне повідомлення в instagram, ми непомітно для себе, просиділи в телефоні годину чи дві. Соцмережі, you tube, стрічка новин створюють нам ілюзію відпочинку та розвантаження мозку після непростого робочого дня, але насправді ми виходимо ще більш виснажені безперервним потоком інформації, розмірковуючи:  чому ж знову почуваємо себе такими втомленими. Вміння мудро планувати свій час – дорогоцінна якість, адже час, що ми можемо витратити на безцільне листання новин, доцільно інвестувати у власний розвиток. І, як мінімум, раніше лягти спати.

7. Використовуйте «незручні» можливості.

Ті з нас, кому випало жити у великих містах, добре знають, як багато часу може займати дорога на роботу, коли ви застрягли в автомобільному заторі або пересідаєте з однієї гілки метро на іншу. Але навіть ті, хто живе у невеликих населених пунктах, мають певним чином діставатись до робочого місця, стояти у чергах у банку, або чекати на потяг у діловій поїздці.  Навчившись ефективно використовувати такі незручні на перший погляд затримки, ви значно зекономите ваш час, вивільнивши його для інших справ. Адже слухати аудіо-лекцію або читати підручник ми можемо і по дорозі в автомобільному заторі чи в метро.

8. Пам'ятайте про відпочинок.

Ігнорування базових потреб людини – сну, їжі, відпочинку, – зазичай ніколи не проходить без наслідків для здоров'я, і ризик зневажити їх може загостритися в період, коли ви змушені виконувати багато задач і суміщати не один важливий процес. Тому на самому початку варто встановити для себе певні правила та зосереджуватись на тому, щоб забезпечувати свої потреби.

Готуйте для себе корисні страви, щоб підтримати організм у період розумових навантажень, не нехтуйте фізичними вправами та намагайтесь повноцінно висипатися. Аналізуйте ваші біоритми, плануйте ваш день, орієнтуючись на час, коли вам найпростіше працювати: вранці, вдень чи у вечірній час. Встановіть собі певні правила, наприклад: не пропускати сніданок, лягати спати не пізніше 23:00, не працювати у вихідні. Сильний той, хто сильний довго, і наше життя – це не забіг на коротку дистанцію, а марафон, тому варто інвестувати у власне здоров'я, не нехтуючи вагомим заради бажаного.

9. Потішайте себе та не забувайте про соціальне життя.

Проблема майже кожної дієти – в її обмеженні. Думаю, всі ми знаємо те відчуття ейфорії, яке охоплює нас на її початку, коли рішення про зміни в харчуванні прийнято, а довгоочікуване схуднення вже вимальовується на горизонті нашої уяви. Ну, цього разу в мене точно вийде скинути надлишкові кілограми! Коли дієта буде позаду, та сукня сидітиме просто чудово!  І зовсім інакше ми відчуваємо себе вже через декілька днів: ось він – черговий зрив. Не втримались і поїли на ніч, не змогли відмовитись від шматочка торту на дні народженні колеги, зірвались на пачку чіпсів, – а задум дієти був такий натхненний!

Дуже важко довго триматись у жорстких рамках, наш організм не любить голодувати і всіляко противиться обмеженням. Аналогічно важко змусити себе лише працювати, викресливши з життя такі цінні радощі, як зустрічі з друзями, вечірні прогулянки, поїздки на природу чи смакування солодощами в улюбленій кав'ярні. Неможливо тримати постійну мотивацію, лише працюючи та навчаючись, в нашому житті має залишатися час на різного роду приємності, що роблять нас щасливими: стосунки, хобі, подорожі.

Тому, якщо вам потрібно відпочити і побути з рідними – залиште все і йдіть гуляти в парк з вашими дітьми, це надасть вам сил та радості, і ви будете набагато більш продуктивними, коли знову сядете за конспект. 

10. Шукайте допомоги у тих, хто поруч.

Інколи курс, який ви освоюєте, може тривати декілька місяців, а часом вам доводиться суміщувати роботу і навчання не один рік. Цей процес вимагатиме від вас тривалого напруження та витрат сил протягом довгого періоду часу. Доречним в такій ситуації буде пошукати тих, хто може допомогти вам і розвантажить ваші плечі від зайвих завдань. Ваша сімя, ваші друзі, і навіть ваше керівництво можна просити про допомогу. Можливо, ваш чоловік візьме на себе більше домашніх обовязків  і приготує вечерю, доки ви проводите вечір над підручником.  Можливо, подруга захоче погуляти з вашою дитиною, доки ви здаєте черговий іспит. А, можливо, ваш керівник погодиться на дистанційну роботу, щоб ви не витрачали час на дорогу до офісу. Відчиняють тому, хто стукає,  пам'ятайте про це і не бійтесь практикувати.

 

Одним із найбільш перспективних напрямків сьогодні, як всім добре відомо, являється сфера іт-технологій. Вона робить наше життя більш цікавим та спрощує ті процеси, що в минулому потребували ручних дій, переводячи нас, як спеціалістів різних напрямків, на роботу у програмному забезпеченні. Останні роки особливо популяризувались програми для автоматизації бізнес-процесів, і вже ні для кого не секрет, що працювати в паперовому варіанті набагато складніше та довше, аніж в певному програмному середовищі, налаштованому під ваші потреби.

Все більше і більше бухгалтерів, обираючи шлях  переходу на новий функціонал, звертаються до українських розробників, що створюють ліцензований програмний продукт, і починають навчатися користуванню ним, поєднуючи цей процес з основною діяльністю та практикуючи новоотримані знання та вміння на своїй посаді. Спеціалістами компанії "Дебет Плюс" розроблена система впровадження для користувачів програмного забезпечення, яка передбачає:

  1. Зацікавленість кваліфікованого фахівця, що працює з вашим підприємством, у тому, щоб ви могли повноцінно вести облік у нашій програмі. Ми не залишаємо вас один на один з новим програмним забезпеченням, наша задача – щоб ви досягли повноцінного ведення обліку.

  2. Комплекс інструментів для освоєння функціоналу: навчання, покрокові інструкції, відеоуроки, вебінари, гаряча лінія підтримки.

  3. Можливість поставити будь-яке запитання та отримати на нього швидку відповідь.

  4. Розширення власних знань і напрацювання нових навичок.

  5. Спілкування у зручний для вас час та у формі, що найбільше вам підходить.

  6. Навчання на реальних прикладах для вашого підприємства.

Яким чином здійснити перехід на нову програму просто та комфортно, дізнатися детальніше ви можете за посиланням.