Комплексна автоматизації бухобліку за допомогою програми «Дебет Плюс» — це можливість вести весь облік в одній програмі з готовими типовими налаштуваннями проводок, документів та звітів.
Основним документом планування роботи ЗОЗ-КНП є Фінансовий план підприємства. Як передбачено ст. 75 ГК, річний фінансовий план підприємства затверджується до 1 вересня року, що передує плановому. Зазвичай до 1 червня необхідно подати проект фінансового плану до уповноваженого органу.
Фінансовий план складається за формою згідно з Додатком 1 до Порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектору економіки, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 02 березня 2015 року № 205, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 березня 2015 року за № 300/26745 (із змінами), і подається в паперовому та електронному вигляді у форматі Microsoft Excel, а також у вигляді електронного документа, сформованого в автоматизованій системі збирання, накопичення та оброблення інформації про діяльність суб’єктів господарювання державного сектору економіки, з метою оптимізації та уніфікації процесу складання і подання фінансового плану.
Найпоширеніша форма фінансового плану складається з кількох розділів (Рекомендації щодо складання фінансового плану підприємства та звіту про його виконання, підготовки пояснювальних записок до них — Додаток 2 Порядку № 205):
- очікувані доходи з поквартальним зазначенням їх обсягу і розподілом за джерелами надходження (наприклад, доходи за договором із Національною службою здоров’я України (далі – НСЗУ), доходи за місцевою програмою, від оренди майна, надання платних послуг тощо);
- очікувані витрати, на які буде витрачено дохід, постатейно (заробітна плата, витратні матеріали, капітальні витрати, закупівля обладнання тощо) з деталізацією інформації (наприклад, зарплата медичного персоналу, адміністративно-господарського персоналу, керівників тощо) або без неї, що залежить від рішення власника;
- фінансові результати діяльності: валовий дохід, результат від операційної діяльності, фінансовий результат від діяльності (прибуток чи збиток), який визначається співвідношенням доходу та витрат;
- обов’язкові платежі КНП до бюджету (включається до фінансового плану на вимогу власника для зручності формування місцевого бюджету; показує, які додаткові податки з дохідної частини має сплатити КНП);
- індикатори та коефіцієнти для аналізу фінансового плану та звіту про його виконання, за допомогою яких власник має відстежувати діяльність КНП (чисельність працівників, первісна вартість основних засобів).
Програмний комплекс «Дебет Плюс» надає широкий спектр інструментів автоматизації бухобліку і фінансової звітності.
Та на цьому робота не закінчується, а тільки починається. Щоденна робота бухгалтера вимагає повторення рутинних операцій. Використання програми «Дебет Плюс» автоматизує та прискорює цей процес.
Не менш важливим є вибір форми бухгалтерського обліку для реєстрації та узагальнення інформації. Програмний комплекс «Дебет Плюс» дозволяє використовувати як журнали та відомості до них, так і продовжувати користуватися меморіальними ордерами. Більш детально про це можна ознайомитися в статті про регістри бухгалтерського обліку.
Не можна не згадати й про облік податків, а саме ПДВ, ЄСВ, ПДФО, військовий збір та інші — і все це в одній програмі. Так, приміром, у програмі реалізовано формування податкового кредиту та податкового зобов’язання, в тому числі можливість включення ПДВ в первісну вартість товару або нарахування компенсуючого податкового зобов’язання для товарів, які придбано для використання в неоподаткованих операціях. Передбачено обмін електронними податковими накладними із сторонніми програмами, формування щомісячного звіту ЄСВ та квартального звіту за формою № 1ДФ. Про ці та інші можливості читайте у розділі Статті на сайті debet.com.ua та в описі конфігурації «Комплексний облік для закладів охорони здоров’я, що є комунальними некомерційними підприємствами».
У програмі «Дебет Плюс» представлені галузеві звіти для закладів охорони здоров’я. Так можна сформувати звіт про залишки лікарських засобів та медичних виробів, реалізована можливість вивантаження залишків медикаментів на сайт eliky.in.ua (детальніше див. Інструкцію користувача «Облік ТМЦ»).
Нагадаємо також, що постановою КМУ «Деякі питання договорів медичного обслуговування населення» від 27.11.2019 р. № 1073 внесено зміни до постанови КМУ «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій» від 25.04.2018 р. № 410 (далі — постанова № 410). Відповідно до цих змін ЗОЗ зобов’язаний надавати НСЗУ щокварталу до 20 числа наступного місяця в електронній формі Звіт про доходи та витрати (п. 24 Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженої постановою № 410).
Використання програмного комплексу «Дебет Плюс» значною мірою полегшить процес подачі звітності до НСЗУ.
«Дебет Плюс» — це програмний продукт,
розроблений в Україні і для України.
Більш детально про систему автоматизації комплексного обліку «Дебет Плюс» можна дізнатися у розділі «Конфігурації» або сконтактувати зі спеціалістами та отримати розгорнуту відповідь на всі питання щодо придбання, впровадження та підтримки програми.
Публікація на buhgalter.com.ua