Новини

ЗМІНИ ДО ПОСТАНОВИ 1178 ВІД 9 КВІТНЯ 2024р.

Збільшення строку подання пропозицій для робіт

Відповідно до змін, тепер мінімальний строк подання пропозицій при проведення відкритих торгів на закупівлю робіт - 14 днів, а не 7, як було раніше для всіх предметів закупівлі. У минулому році мінімальний строк подання пропозицій встановлювали в 75% тендерів на будівельні роботи.

Зміни стосуються тільки відкритих торгів з особливостями на закупівлю робіт. Якщо ж ви купуєте товари чи послуги - для вас нічого не змінилось, у вас як і раніше мінімальний строк подання пропозицій 7 календарних днів.

Замовники можуть проводити відкриті торги з публікацією англійською мовою

Тепер Постановою передбачено, що замовники можуть здійснювати закупівлі товарів, послуг, робіт незалежно від їх вартості шляхом застосування відкритих торгів з публікацією англійською мовою. Весь процес таких торгів відповідає тому, що описаний в Законі, тобто мінімальний строк подання пропозицій 30 календарних днів, прекваліфікація 20 робочих днів тощо. Проте, в таких торгах є певні особливості, що передбачені Постановою 1178, а саме:

- застосовуються підстави для відмови в участі, відповідно до пункту 43 Постанови 1178; 

- в звіті про виконання договору за результатами таких торгів не потрібно зазначати інформацію про країну походження товару;

- при внесенні змін в договір, що укладений за результатами такої закупівлі застосовуються підстави, що зазначені в пункті 19 Постанови;

- 24 години можна давати на всі ті документи, що передбачені пунктом 43 Постанови;

- до переліку підстав для відхилення, що передбачена Законом для цієї закупівлі додана також підстава, що передбачена абзацом дев’ятим пункту 44 Постанови.

1111

Заборона обмежувати нижню межу ціни тендерної пропозиції

Учасники могли звернути увагу на те, що замовники нерідко встановлюють при закупівлі електроенергії обмеження нижньої межі ціни пропозиції учасників. І в такому разі всі учасники подають однакові ціни своїх пропозицій, перетворюючи закупівлі електроенергії в торги на швидкість.

Проте, встановлення цієї нижньої межі, завдяки формулі з привʼязкою до РДН не є правильним і ефективним рішенням, адже постачальники купують електроенергію не тільки на РДН, тож цілком можуть мати ціни за одиницю нижчі за РДН.

Щоб уникнути маніпуляцій при закупівлях, змінами до Постанови тепер передбачено, що: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі».

Вартість товарів, що входять до переліку локалізованих при закупівлі послуг та робіт

Тепер в Постанові 1178 уточнено, що, якщо замовник проводить закупівлю роботи чи послуги в рамках якої передбачається придбання товару, що входить до переліку локалізованих, то вартісні межі щодо застосування вимог локалізації рахуються по вартості товару, а не всієї послуги чи роботи. 

Тобто, якщо ви купуєте якусь роботу з очікуваною вартістю 5 млн грн і при цьому в рамках цієї роботи будете купувати товар, що входить до переліку локалізованих і коштує 70 тис грн, то до такого товару вимоги локалізації не застосовуються, адже його вартість нижче вартісних меж.

Публікація нової редакції тендерної документації та оголошення

Постановою передбачено, що зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. 

При цьому як і раніше замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.